Logistické centrum LIDL Buštěhrad
Finalista
Jedná se o výstavbu nového areálu logistického centra LIDL se zastavěnou plochou cca 60 000 m² na nevyužívaných plochách stávající průmyslové zóny Kladno – východ Dříň, kde byly v minulosti provozovány hutní a zpracovatelské provozy POLDI. Z hlediska využití území jde o obecně doporučované využití tzv. „brownfields“.
Více o stavbě
O komplikovanosti území svědčí 7 rozdílných druhů navážek, které byly stabilizovány podle počasí každý den stavby na míru a z naprosté většiny zpětně využity. V prostoru zájmové lokality byly provedeny demolice stávajících starých stavebních a technologických objektů, vhodný materiál z demolic byl po vytřídění na místě nadrcen a zpětně využit při stavbě. Při výstavbě bylo nutné respektovat stávající kanalizaci (Ø 1 500 mm v délce cca. 200 m pod halou). Pro tento účel byla budována mohutná přemostění pro nosnou konstrukci budovy.
Areál zahrnuje samotnou skladovou halu a současně objekty vrátnice, technologický objekt SHZ a navazující zpevněné plochy – manipulační plochy areálu vč. opěrných stěn a objízdnou komunikaci, parkoviště pro osobní automobily, parkoviště pro nákladní automobily. Dále byly realizovány přípojky a areálové rozvody, retenční nádrže, ORL a ČOV. Pozemek je oplocen a doplněn prvky pro kontrolu vstupu.
Hlavní skladová část zaměřená na distribuci potravinového a nepotravinového zboží do sítě maloobchodních prodejen má půdorys 128 × 447,50m, zastavěná plocha činí 59 311 m², výška atiky + 20,6 m, tj. 21,9 m nad UT. Barevné řešení je ovlivněno technickým řešením – do +4,8 m nad ±0,000 je fasáda z pohledového betonu, tento pás je výrazně rozčleněn límci zásobovacích vrat. Zbylé části fasády jsou v provedení ze stěnových sendvičových panelů s izolačním jádrem z minerální vlny, odstín fasády RAL 7024. Konstrukce je navržena tak, aby na střeše bylo možné umístit FTV elektrárnu.
Parkoviště je oplocené a zahrnuje 356 míst pro osobní vozy (vč. 9 vyhrazených stání), s další plochou pro parkování motocyklů a s přístřeškem pro kola. Parkoviště pro nákladní vozy má 96 míst, nejedná se přitom o dlouhodobé parkoviště, ale o čekací zónu. Kamiony vjíždí do areálu až v okamžiku, kdy mají určené přesné číslo brány pro vykládání nebo nakládání.
Pro dopravní obsluhu logistického centra bylo jako přidružená investice vybudováno nové komunikační napojení celé průmyslové zóny na silnici I/61 – Kladenská (spojnice Kladno – dálnice D7) včetně dvojitého kruhového objezdu na této frekventované komunikaci. Současně byla rekonstruována páteřní komunikace v průmyslové zóně. V areálu byla rovněž vybudována autobusová zastávka pro ty zaměstnance, kteří využívají veřejnou dopravu.
V rámci areálu byla provedena náhradní výsadba stromů v počtu 140 ks a množství keřů, pro zavlažování je použita převážně dešťová voda sváděná do akumulační nádrže. Dešťová voda je také využívána pro splachování WC a pisoárů v administrativní části. Pro tento účel je ¼ celkové plochy odváděna přes vnitřní rezervoár dešťových vod.
Pro technologie potravinářského chlazení je použito čistě přírodní chladivo R 744 R744 – oxid uhličitý CO₂ v uzavřeném okruhu, odpadní teplo z chlazení se využívá pro vytápění podloží.
Fotogalerie
Více o stavbě
Číslo přihlášky: 29
- Lokalita
- Logistický park Kladno – Dříň, Třinecká 1211, Buštěhrad
- Typ stavby
- Pozemní stavby
- Přihlašovatel
- Ing. Hana Hrubá (ČKAIT 0201432, PS) – hlavní projektant, oblast Plzeň
- Projektant
- TORION, projekční kancelář, s.r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Hana Hrubá (ČKAIT 0201432)
- Zhotovitel
- JTA – Holding, spol. s r o.
- Zaměstanci
- Radek Návrat (ČKAIT 1103034)
- Stavebník
- LIDL Česká republika v.o.s.
- Technický dozor
- Unitrex
- Zaměstanci
- Ing. Václav Stříbrský (ČKAIT 0009926)
- Zahájení projektových prací
- 2017
- Vydání stavebního povolení
- 2018
- Dokončení
- 2021
- Cena bez DPH
- 2 500 000 000 Kč
- Ocenění
- Stavba roku, Titul, 2021
- Stavba roku Středočeského kraje, Zvláštní cena Ministerstva průmyslu a obchodu, 2021