Parkovací a přestupní terminál v Opavě
Předmětem stavby „Přestupní terminál Opava východ – ul. Skladištní“ je nový třípodlažní parkovací dům vč. dvou pozemních parkovišť a dále úprava uličního prostoru v ulici Skladištní v Opavě zahrnující zejména novy návrh komunikace, chodníků a přechodů pro chodce, vydláždění stávajících sjezdů a zpevněných ploch, určených pro zásobování nádražní budovy a ploch, určených pro podélná parkovací stání. Parkování je uvažováno pro 215 osobních vozidel se všemi druhy paliv (spalovací, CNG, LPG), pro motocykly i jízdních kola. V parkovacím domě jsou rovněž nabíjecí stanice pro elektromobily.
Více o stavbě
Celková koncepce architektonického řešení vychází z požadavku na maximální odhmotnění objektů. Tomu odpovídá i uspořádání s minimem plných stěn se zdůrazněním nosné stropní konstrukce. Ze strany kolejiště je z požárně bezpečnostních důvodů plná stěna, která je horizontálně oddělena a umožňuje i prezenci historie Opavy. Stěnové konstrukce obvodové a vnitřní jsou vyzděny z tvárnic z prostého vibrolisovaného betonu v kombinaci s hydrofobním nátěrem ze strany interiéru.
Ze strany exteriéru jsou stěny obloženy fasádním keramickým obkladem – pálená lícová cihla neřezaná s nízkou nasákavostí, nestejnorodého vzhledu. Ostatní výplně v rámci obvodového pláště umožňují provětrávání díky fasádnímu výplňovému perforovanému tahokovu v ocelovém rámu. Přístupová lávka do 2. NP z nádražního okruhu je ocelová, podlahu tvoří pororošt a zábradlí je z tahokovu.
Nosná konstrukce je navržena jako třípodlažní skelet s ocelovými sloupy a průvlaky s monolitickou ŽB deskou. Podélný modul 5,0 m, příčný 2 × 15,0 m. Základové konstrukce tvoří ŽB patky na velkoprůměrových vrtaných pilotách pod ocelovými sloupy skeletu. Stropní konstrukce a rampy jsou tvořeny ŽB deskami na ztraceném bednění z trapézového plechu.
Střešní konstrukce plní funkci retenční nádrže s řízeným odtokem. Střecha objektu je odvodněna pomocí 12 ks střešních vtoků. Navrženy jsou speciální střešní vtoky s regulací odtoku. Střecha plní funkci retenční nádrže s nulovým spádem a je vybavena bezpečnostními přepady v konstrukci atiky pro případ zahlcení kanalizace v době přívalového deště.
Fotogalerie
Více o stavbě
Číslo přihlášky: 66
- Lokalita
- Skladištní 3057/2, Opava – Předměstí
- Typ stavby
- Pozemní stavby
- Přihlašovatel
- Ing. Iveta Dřevjaná (ČKAIT 1102355, ID00) – hlavní inženýr projektu, oblast Ostrava
- Projektant
- PPS Kania, s.r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Jan Kania (ČKAIT 1100617, IP00) – architektonicko-stavební řešení
- Zhotovitel
- Sdružení HTCZ + MO pro realizaci „Přestupního terminálu Skladištní“ (Sdružení firem HOCHTIEF CZ a. s. a MORYS s.r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Radim Schreiber – stavbyvedoucí
- Ing. Tomáš Klimek (ČKAIT 1103504, IP00) – vedoucí projektu
- Stavebník
- Statutární město Opava
- Technický dozor
- JS Property, s.r.o.
- Zaměstanci
- Zbyněk Novák (ČKAIT 1103831, TP00)
- Zahájení projektových prací
- červen 2017
- Vydání stavebního povolení
- září 2019
- Počátek výstavby
- únor 2021
- Dokončení
- květen 2022
- Cena bez DPH
- 168 900 000 Kč
- Ocenění
- Stavba Moravskoslezského kraje, Stavby občanské vybavenosti NOVOSTAVBY, 2022