Odstavy tramvají u Hlavního nádraží v Olomouci
Areál odstavného kolejiště pro tramvajové vozy v Olomouci v blízkosti Hlavního nádraží slouží jednak pro odstavování tramvají v době mimo špičku a je zde také prováděna kontrolní a drobná servisní činnost. Součástí jsou haly odstavů sendvičového typu o délce 105 m pro tři koleje pod nimiž jsou umístěny servisní jámy kryté pojížděným rolem a administrativní budovy pro ovládání zabezpečovacího zařízení pro řízení vlakových cest a pro zázemí řidičů tramvají. V hale je možno odstavit až 9 ks tramvajových souprav.
Více o stavbě
Koleje jsou v hale pod elektrickou trakcí, kterou odpínají odpojovače na začátku haly s napojením na řízení jízdy souprav do a z haly. Mezi kolejemi se nachází servisní lávky, které jsou pro bezpečný pohyb na nich navázány na odpojovače TV. Napojení na stávající tramvajovou trať je provedeno vložením jedné jednoduché a křižovatkové výhybky Fibichova do stávající tramvajové tratě. V areálu je kolej rozvětvena na tři koleje pomocí jednoduchých výhybek.
Fotogalerie
Více o stavbě
Číslo přihlášky: 29
- Lokalita
- Jeremenkova, Olomouc; p.č. 804/43, 834/8 a 2271, k.ú. Hodolany
- Typ stavby
- Dopravní stavby
- Přihlašovatel
- Milan Nejez (ČKAIT 1004882, TT00) – technický dozor stavebníka, oblast Brno
- Projektant
- SUDPO BRNO s.r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Jan Zářecký (ČKAIT 1004880, IT00) – hlavní inženýr projektu
- Zhotovitel
- OHLA ŽS, a.s.
- Zaměstanci
- Petr Jonáš (ČKAIT 1202298, TP00) – projektový manažer
- Stavebník
- Dopravní podnik města Olomouce, a.s.
- Technický dozor
- SAFETY PRO s.r.o.
- Zaměstanci
- Milan Nejez (ČKAIT 1004882, TT00)
- Zahájení projektových prací
- 2019
- Vydání stavebního povolení
- listopad 2021
- Počátek výstavby
- srpen 2021
- Dokončení
- prosinec 2023
- Cena bez DPH
- 270 000 000 Kč