Náplavka řeky Ohře v Karlových Varech
Stavba je tvořena několika na sebe navazujícími zónami, které jsou řazeny do liniového pojetí území. Jednotlivé zóny definují způsob užívání s ohledem na cílového návštěvníka, a tím i prvky urbanizace zóny (terénní, vodní či materiálové, městský mobiliář). Základním spojovacím prvkem je kromě pěšího a cyklo propojení také propojení zelení s cílem otevřít pohled na řeku, a to včetně pocitu „sáhnutí“ na vodu jako takovou. To, co je nyní ve vztahu k řekám a potokům v okolí zapovězeno.
Více o stavbě
Zóny jsou v návrhu řazeny tak, aby nedocházelo k pohledovému či akustickému rušení klidové a herní zóny, s vazbou na městský mobiliář krajových zón, vazbou na stávající funkce a s vazbou na potencionální budoucí výstavbu liniových staveb a pěších tras včetně přemostění. V potaz byla brána i potencionální výstavba bytovou a komerční výstavbou v pásu kolem navrženého území.
První zóna od Plynárenské lávky s přímou vazbou na cyklostezku A6 je jakousi křižovatkou v území. Dominantním prvkem je stupňovité betonové sedadlové schodiště, které nabízí pohled na otevřenou nábřežní hranu. Je zde také vytvořena první z celkem tří ploch pro food trucky.
Druhá zóna s písečnou pláží, která je dostatečně prostorná pro relaxaci a také je zde plynulý přístup k řece, pro ty, kteří se chtějí osvěžit. Třetí zóna je tvořena agility parkem pro psy, kde je umístěna celá řada prvků. Nedaleko se nachází první ze tří veřejně přístupných ohnišť. Čtvrtá je zóna obsahující druhý betonový prvek zpřístupňující břehovou hranu a také plochu workoutového hřiště doplněnou cvičebními stroji.
V páté zóně je vytvořena venkovní galerie s několika výstavními panely. V šesté zóně je druhé ohniště, a především dvě hřiště pro pétanque. Sedmá zóna je největší, jsou zde zbylé dvě plochy pro food trucky, třetí betonový prvek, který vytváří „chodníček“ nad hladinou řeky. Dále je zde poslední ohniště a jeden z nejzajímavějších prvků celé stavby – malý vodní svět pro děti.
Osmá zóna navazuje dětským hřištěm s akátovými herními prvky a dalším betonovým prvkem zakončeným molem přímo v samotné řece. Následuje hřiště pro spikeball a celá stavba je zakončena devátou zónou, což je samotná plocha před objektem loděnice, zde je poslední betonový prvek, který jednak zpřístupňuje břehovou hranu, ale především vytváří bezpečný prostor pro vodáky. V tomto místě je opět výraznější spojení na cyklostezku A6.
Fotogalerie
Více o stavbě
Číslo přihlášky: 58
- Lokalita
- p.č. 2392 k.ú. Karlovy vary a p.č. 220, 221, 222, 223 k.ú. Tuhnice
- Typ stavby
- Dopravní stavby
- Přihlašovatel
- Petr Švorba (ČKAIT 0301467, TD02) – hlavní inženýr projektu, oblast Karlovy Vary
- Projektant
- Ing. Martin Šafařík (ČKAIT 0301019, IP00, IS00) – statické řešení
- Ing. Zuzana Macešková (ČKA 02883, A.3) – sadové úpravy
- Zhotovitel
- VIDEST s.r.o.
- Zaměstanci
- Karel Bozděch (ČKAIT 0301519, TD02, TV02) – hlavní stavbyvedoucí
- Stavebník
- Magistrát města Karlovy Vary
- Technický dozor
- Staving-invest s.r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Jan Chyška (ČKAIT 0300442, IP00, TV02)
- Zahájení projektových prací
- září 2021
- Vydání stavebního povolení
- červen 2022
- Počátek výstavby
- červenec 2022
- Dokončení
- prosinec 2023
- Cena bez DPH
- 37 600 000 Kč
- Ocenění
- Stavba Karlovarského kraje, 3. místo, Cena primátorky Statutárního města Karlovy Vary, Cena veřejnosti, 2023