Přeložka silnice II/155 a most ev. č. 155-004 v Trocnově
Stavba řešila odstranění nevhodného směrového a šířkového řešení silnice II/155 při jejím křížení s tratí SŽ. Jednalo se o napřímení komunikace s vybudováním nového přemostění a souvisejících objektů.
Více o stavbě
Stávající silnice je v navazujícím úseku vedena v přímé s poměrně velkým podélným sklonem. Protože je komunikace vedena v intravilánu, nebylo žádoucí navrhnout komunikaci přímé linii, která by sváděla k průjezdu vysokou rychlostí, a navíc by vytvářela na předpolích mostu velmi nebezpečná místa – ztracené horizonty. Proto bylo navrženo směrové vedení komunikace ve třech protisměrných obloucích o poloměru min 250 m. Další výhodou tohoto řešení bylo odklonění komunikace od rodinného domu (na 12 m) blíže k nádražní budově. Celková délka upravované komunikace je 345 m.
Komunikace byla navržena v kategorijní šířce MO2 8,0/9,5/50, na pravé straně je veden chodník šířky 2,0 m. Před mostem je komunikace vedena v obrubnicích, na mostě je na obou stranách svodidlo.
Součástí stavby jsou nové propustky, zatrubnění příkopu, prodloužení kanalizace, úprava účelových komunikací, vjezdy, obratiště. Nově navržené chodníky umožňují přístup k nástupišti a bezkolizní převedení pěších přes železniční trať. Pro ochranu proti hluku je navržena protihluková stěna.
Mostní objekt přemosťuje místní a účelové komunikace, elektrifikovanou jednokolejnou trať a vodoteč. Délka mostu je navržena 173,3 m, délka přemostění 162,5 m. Jedná se o estakádu o osmi polích z předpjatého betonu s maximálním rozpětím 22,0 m. Je navržena lichoběžníková deska s konstrukční výškou 0,85 m. Estakáda byla stavěna ve 3 etapách – pole 1-4, 5-6 a 7-8 s pracovní spárou 4 m za pilířem. Pilíře jsou bodové sloupy vetnuté do NK (P4-P6), ve vrcholu ostatních jsou kalotová ložiska. Na opěrách je NK stabilizována pomocí dvojice ložisek. Založení mostu bylo navrženo na vrtaných pilotách. Na most navazují opěrné zdi, před mostem pravostranná délky 15,0 m, za mostem oboustranné délky max 38,6 m.
« Hlasujte pro stavbu, která
získá Cenu veřejnosti!
Fotogalerie
Více o stavbě
Číslo přihlášky: 46
- Lokalita
- obec Trocnov, Jihočeský kraj
- Typ stavby
- Mosty a inženýrské stavby
- Přihlašovatel
- Bc. Vlastimil Zikmund (ČKAIT 0102607, TD02) – manažer projektu, oblast České Budějovice
- Projektant
- Projekční kancelář PRIS s.r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Martin Řehulka (ČKAIT 1003412, IM00, SM00) – hlavní projektant
- Spolupráce
- Zhotovitel
- SOVIS CZ, a.s.
- Zaměstanci
- Ing. Pavol Pecha – projektový manažer
- Stavebník
- Správa a údržba silnic Jihočeského kraje
- Technický dozor
- Inbest spol. s r.o.
- Zaměstanci
- Ing. Michael Šmucr (ČKAIT 0100871, ID00, IM00)
- Zahájení projektových prací
- duben 2017
- Vydání stavebního povolení
- srpen 2020 (MÚ Trhové Sviny), červen 2020 (drážní úřad)
- Počátek výstavby
- únor 2021
- Dokončení
- únor 2023
- Cena bez DPH
- 67 756 681 Kč
- Ocenění
- Stavba byla přihlášena do soutěže "Presta Jižní Čechy 202 - 2024, ale prozatím nezískala žádné ocenění.